simslive

Alla inlägg under november 2012

Av simslive - 12 november 2012 21:02

Jag tänkte börja med en sak som heter veckans download där jag tipsar om en CC/nedladdningar/downloads.

Många simsbloggar har nog redan det, så jag är inte den första;-D

Jag har inte bestämmt någon speciel dag jag ska ha det men  det kommer i alla fall vara en gång i veckan.



Ok, här kommer mitt första download tips:     


Det är typ bara en prydnad så det är inte en bokhylla även om man kan tro det;)



Den finns att ladda ner här

Av simslive - 10 november 2012 21:53

Oftast när jag laddar ner från exchange så kommer det med massa CC som man inte vill ha och som typ är jätte konstigt och fult.

Jag laddade ner några simmar från exchange för några veckor sedan och jag fick med massa konstigt som b.l.a skor som kommer på simmarna när dom har badkläder och en kentaur-dräckt.

Så ett tips till dig som ser ett snyggt klädersplagg på en exchang sim-ladda inte ner simmen endå!!-

Det finns massa andra downloads sidor siom man kan ladda ner bra CC från och inte få med en massa annat konstigt.


Jag kan tipsa om några sidor om ni vill;) 

Av simslive - 9 november 2012 19:36

Idag ska jag dela med mig av ett fusk som gör att man kan få livslånga poäng i spelet, och för dom poängen kan man köpa livslånga belöningar om ni inte visste det;)


Det är faktiskt rätt enkelt...  

Starta spelet och när du kommer till det stället där du väljer familj så tar du upp fuskrutan och skriver in "testingcheatsenabled on" (observera att jag skrev "on" i slutet och inte "true" som man brukar skriva;)

 Starta nu och när spelet har laddat klart så...

Går du till lyckapanelen och håller inne "Chift" medans du cklickar på sträcket som pilen pekar på.

Sträcket är mellan livslånga belöningar och där det står hur mycket livslång lycka du har.

Du kommer få 500 livslång lycka för varje klick.


Hoppas att du lärde dig något och hoppas att det funkade  




Av simslive - 6 november 2012 19:30


Det kom med en till jätte rolig sak med uppdateringen-Man kan simma i havet!!!:D

Haha, först så trodde jag att man skulle kunna simma i havet när man installerade årstider men det var visst bara en uppdatering som behövdes;)  



 



Klicka bara på havet så kommer alternativet "simma" upp. 





Av simslive - 6 november 2012 13:30

Tog några bilder av min sim när hon köpte glass och tappade den på trotoaren;D 

Lite överdrivet ledsen  



 



 



 



  



 



 




 

Av simslive - 5 november 2012 20:34

När man har uppdaterat till den senaste uppdateringen 1,42 så kommer det komma en ny funktion i byggläget/Byggläget som heter: Ritningar.

Då kommer du kunna placera ut färdiga ritningar så att du inte behöver hålla på att bygga själv och fixa allt och sånt  

  

Det som jag har ringat in med grönt är symbolen för ritningar.

1. Först klickar du på ritningssymbolen.  

Här kan du välja vilken rumstyp du vill fixa en ritning på. Jag har vardagsrum som exempel.

Det kommer att komma upp fem ritningar på varje rumstyp.


 

Man placerar ut ritningen på marken eller var man nu vill ha den, då kommer det att se ut så här.

 

Nu trycker man på granska ritningar som jag har ringat in och då blir det så här:  

Tryck på "acceptera" om du vill att det ska vara så här och då kommer du att ha ett färdigt rum:D






 

Så här blev mitt hus när jag hade lagt in lite mera ritningar. Typ ett helt vanligt hus men jag gjorde det inte så noga;)  


Av simslive - 4 november 2012 11:55

...Till min första simsblogg   

Jag kommer att skriva lite blandat om The Sims 3 och typ sånt som alla andra simsbloggar skriver om fast jag ska försöka att göra inlägg som inte dom har gjort i alla fall:)

Jag har inspirerats väldigt mycket av Bloggen om THE SIMS och Fantas simsblogg. Dom är jätte duktiga simsbloggare och det värkar så roligt att blogga om sims så jag bestämmde mig då för att göra en egen simsblogg;D

Få se hur det går...  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Heej! Simsgalna!
Det här är min blogg som bara handlar om SIMS 3!!
Tips, Historier, downloads, fusk m.m.
Jag blir jätte glad av kommentarer och frågor:-D

Omröstning

Vilket expansionspaket längtar du mest till?
 Universitetsliv
 Paradise Island
 Det utan namn som man kommer kunna resa in i framtiden

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Arkiv

Länkar

Länkbyte?

Om du vill göra ett länkbyte med mig så är det bara att kommentera till vilket inlägg som helst och skriva att du vill göra det^^

 

Besöksstatistik


Skapa flashcards